Tuesday, November 2, 2010

kenapa kita ditemukan orang yang salah???

Ok... kat sini SRB nak kongsi dengan korunk 1 info yang patut korunk sedar... Actually, benda alah nie dari link dear diaries, so, SRB amik untuk di kongsi bersama...

1) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA

2) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

3) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH

4) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA

5) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya

7) ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA

8) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawaCINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH

9) memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA

~~~ALLAH ALWAYS KNOWS~~~




7 ulasan:

zati said... [Reply to comment]

betol3 tapi kte xabes2 menafikan org yg salah tu ttp ditakdirkn tuk kte =.=

Nuramirah Jahari said... [Reply to comment]

aku tertarik dengan post kau yang ni . kenapa kita ditemukan org yang salah . sebab aku sendiri pun alami bnda ni . mmmmm

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@Nuramirah Jahari

x kan lah kau dengn razak....
????

x mngkin2....

Nuramirah Jahari said... [Reply to comment]

betol laa . razak tuu kesilapan aku . aku jumpa orang yang salah . kenape kau kate tak mungkin ?? tapi tulaa reality . takde jodoh dengan diaa (:

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@Nuramirah Jahari

its owkay...
hope korunk still kawan lagi...

Nuramirah Jahari said... [Reply to comment]

yup , kawan tuu mestilaa . dah kate pun clasmate kann (:

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@Nuramirah Jahari

yang aq pelik tu...
knpe byk2 yng aq post.. yng ini ko ase mendalam sgt...
btl2 ko ase si razak tu pilihan yang salah ker???

 
f