Sunday, May 30, 2010

GembiraCumaSeketika!!!

Sepatutnye pada hari ini si rambut biru bersama-sama para rombongannyer akan ke Rompin,Bahau untuk melangsungkan pertunangan yang sudah di rancang sejak sebulan yg lalu. Si rambut biru telah bersiap sedia dengan segala macam pada hari tersebut. Daripada sesepun tiada di tangan, kini si rambut biru berbangga dengan apa yg diperolehi. Tetapi kegembiraan itu cuma bertahan setakat itu saja di sebabkan ke”nakal”an sekelip mata berubah segala2 nyer. Pada malam sebelum berlangsungnyer pertunangan tersebut, si rambut biru bersiap-siap dengan majlis kesyukuran dan doa selamat untuk rombongan pada keesokan hari nye. Perjalanan sudah di rancang, pada pukul 11 pagi bergerak ke rumah tunang dengan 10 biji kereta yang pelbagai jenis dan hampir seluruh keluarga besar si rambut biru yang ikut.

Jangkaan si rambut biru pada malam tersebut meleset sama sekali. Harapan si rambut biru agar di berikan cuti tidak kesampaian, di sebabkan perkataan yang keluar dari mulut majikan si rambut biru seperti “BUKAN KAU YANG NAK TUNANG”. Si rambut biru akur dengan respon yang di berikan oleh majikan nye.

Oelh itu, si rambut biru bekerja dengan hati hiba sebabkan tidak dapat ikut rombongan tunang “SAYUTI” a.k.a “anak mak ngah” si rambut biru. Apa yang membuatkan hati si rambut biru hiba adalah perancangan yang di rancang oleh “ketuk” dan “lazi” untuk ikut, x dapat. Banyak si rambut biru “plan”kan untuk menghabiskan duit yg diperolehi nye tetapi apa kan daya. Desakan tanggungjawab si rambut biru lebih penting dari segala2 nyer.

3 ulasan:

Unknown said... [Reply to comment]

tak paham2...sape yg nk tunang

n bos tu cik udin eh?? =p

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

sayuti laa.. anak mak ngah

Unknown said... [Reply to comment]

oh...ok2..

 
f