Tuesday, July 6, 2010

Class!!!

Syukur alhamdulillah class pertama bagi semester ini Si rambut biru pergi tanpa ragu-ragu dan yang penting Ikhlas. Hari pertama (Isnin), pukul 2 p.m baru ade class. Maknanye Si rambut biru boleh lah tidur sehingga had pukul 1 p.m. Nak di jadikan cerita, Si rambut biru tak boleh sebab apa??? Si rambut biru dah cerita sebelum ini dalam post "KelainanPagiHari".

Ok!!! kita ke jalan yang benar lah erk. Sebab Si rambut biru dah tersasar jauh dah dari cerita nie. Class pertama Si rambut biru untuk hari pertama, untuk bulan pertama, untuk semester pertama bagi tahun yang ke-3(tahun akhir) adalah QMT337 dan QMT220.

Apakah QMT337 tu??? bak mai Si rambut biru habak. Course yang di beri nama "Operation Research" yang memerlukan pembaca melepasi course seperti Calculus 1 dan Linear Algebra. Kira nya siapa yang tak "past" calculus 1 dan linear algebra, jangan harap lah korunk nak sentuh "Quantitative Analysis for Management"(Buku) dan course ini. hehehehee. Nasib baik lah, Si rambut biru dapat lecture yang pernah bagi Si rambut biru "A" sewaktu ketika dahulu. Minta-minta lah kali ini dapat "A" jugak dengan usaha yang Si rambut biru itu.

QMT220 pulak ke??? OK!!! Si rambut biru nak story moly tentang course tu pulak erk. Buku nyer bertajuk "Elementary Statistics" taw. Course ini memerlukan korunk mendalami course2 seperti QMT100 dan QMT200. Kiranya tahap yang ke-3 lah nie. Macam biasa lah kan, korunk ke lepas course2 tersebut. Lecture ini pertama kali mengajar Si rambut biru. So, Si rambut biru kene ikut flow dia lah. The good news is "Pensyarah ini sangat lah baik" but "segala kerja kene siap before atau due date".

Si rambut biru baru hadir 2 class ini sahaja, sudah RM95/- terbang taw. Bagi Si rambut biru, terbang kan duit sebanyak mana pasal ilmu, tidak mendatangkan pembaziran kerana ilmu itu kita guna untuk selama-lamanya.



0 ulasan:

 
f