Tuesday, September 8, 2009

MenilaiDiriAnda!!!


benda nie aq dpt dr blogspot kwn aq iaitu "http://afifkasotputeh.blogspot.com/"... so aq x nak readers2 aq sume ketinggalan utk thu di mana korunk sume berada... benda nie korunk kne jujur, pertama kali korunk tgk gmbr nie, mana yg menarik bg korunk!!! klo korunk pilih titik hitam or titik putih, simpan dlm minda korunk smpai korunk thu apa makna setiap gmbr tu...

-Titik puith-
Bagi aq, kita bagai yang putih tu. Yang putih tu melambangkan kebaikan. Pastu kita di kelilingi benda-benda yang tidak baik (warna hitam). If aq buat salah sikit, orang sekeliling kita akn suke seperti berpesta dgn kehadiran kita... sebab apa yg kita buat, akn diperhatikan oleh orang sekeliling kita dan mereka suke lihat kita mcm dia... tapi hakikat nyer kita mmg baik walaupun di kelilingi benda yg x bek tu... Walaupun begitu kita still lagi boleh survive dengan benda-benda tu dan tak terpengaruh.


-Titik hitam-
Kalau aq, aq pilih yang hitam di tengah-tengah tu. Sebabnya, lihat kisah Ustaz Akhil Hayy tak??? Tengok apa yang di lakukannya sebelum ni??? Berdakwah sana sini. Orang memandangnya tinggi dan elok. Tapi setelah penceraiannya tu... Orang pandang negative pada dia, Sebab tu aq pilih yang hitam di tengah-tengah tu. Biar la kita hitam di kelilingi dengan orang baik-baik. Biasa la manusiakan mesti ada buat salah. So, if aq buat salah sikit orang tak kisah sangat. Tu sebab aq nak orang aggap aq dan pandang aq ni jahat tapi aq dan Allah sahaja tahu apa yg sebaliknya.


Kesimpulan yang dapat disimpul-simpulkan disini ialah manusia biasanya akan melihat apa yang dilakukan seseorang itu sebelumnya. Jika seseorang itu baik sebelumnya kemudian membuat sedikit kesalahan mereka akan terus mempertikaikannya. Jika seseorang itu jahat sebelumnya dan membuat sebesar mana kesalahan sekali pun, mereka tidak akan berkata tentangnya.

0 ulasan:

 
f