Sunday, July 4, 2010

CeluparMaradona!!!

Yes!!! yes!!! yes!!! satu lagi negara dari benua america latin keluar dari persaingan Piala dunia iaitu Argentina. Apa yang membuatkan Si rambut biru gembira yang teramat sangat di sebabkan Diego Maradona.

Si rambut biru percaya dengan kata-kata "kerana mulut badan binasa". Sebab apa??? Contoh nyer berkaitan Statement Diego Maradona sebelum Argentina Vs Germany di dada-dada akhbar. Bukan main hebat lagi Statement dia di akhbar antara nyer :-

(1)Berkaitan Thomas Mueller(player Germany). Si rambut biru marah bila baca statement pasal ini. Diego Maradona cakap"pertama kali dia lihat Thomas Mueller adalah seorang pengutip bola".

(2)Berkaitan negara-negara america latin menguasai separuh akhir piala dunia kali ini. Dalam statement Diego Maradona berkaitan ini pula ialah "Brazil, Uruguay, Argentina dan Paraguay (negara America latin) akan mudah menewaskan lawan masing-masing di suku akhir".

(3)Berkaitan Pertahanan Argentina sebelum saingan suku akhir. Diego Maradona dalam statementnye "Argentina adalah satu-satu negara yang bolos hanya sekali dalam kejohanan kali ini"

Bak kata Si rambut biru tadi lah kan. Tengok!!! Tuhan nak bayar "Cash" pasal kata-kata besar Diego Maradona tu. Akhirnya, Argentina tewas 4-0.Thomas Mueller membuka jaringan seawal minit ke-3 lagi, "Pengutip bola" adalah antara penjaring gol yang menewaskan Argentina(statement berkaitan 1).

Brazil sudah tewas di tangan Belanda & Uruguay hampir tewas di tangan Ghana sebelum Argentina Vs Germany. Dari situ sudah menunjukkan pertanda bahawa Argentina akan tewas. Selepas perlawanan tersebut, akhirnya Argentian tewas menjadikan mangsa ke-2 dari benua america latin tersingkir(statement berkaitan 2).

Dahulu nyer hanya bolos 1, tabik lah Si rambut biru terhadap pertahanan Argentina ini. Tetapi di sebabkan kata-kata besar Diego Maradona sebelum perlawanan menyebabkan mereka tewas 4-0. Romero, Ottamendi, Demichelis, Burdisso, dan Heinze (Pertahanan Argentina) tewas 4 kali dalam perlawanan terakhir mereka(statement berkaitan 3).

Kesimpulannya, Si rambut biru menyedarkan diri sendri dan pembaca agar menjaga kata-kata kita sebelum membuat sesuatu perkara.




2 ulasan:

...chu-are... said... [Reply to comment]

suker ko ekh??
hohoo
xper2..aku pn suker!!

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

ko suke jugak... hahahahha...
ye lah kan...
team yang ko sokong dah kalah kan... hehehehee

 
f