Monday, June 14, 2010

AkuRedha!!!

Dalam kesibukan si rambut biru meng”online”kan diri nya. Si rambut biru tertarik dengan salah satu ruangan “what’s on your mind?” di facebook oleh Adnin Adawiyah. Kata nyer dalam ruangan tersebut “ repeat paper..??sape brani wt pengakuan..??huahuahua..”.

Ibarat “Nasi sudah jadi bubur” bagi sesetengah orang yang tidak berjaya atau bernasib malang , tetapi tidak pada Si rambut biru. Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku itu. Tuhan selalu menguji umat nyer. Sedar atau tidak, ia nyer pertanda yang baik untuk orang yang sedang di uji sedemikian rupa.

Kehidupan tidak selalu nyer cerah, kadang kala kita jugak harus merempuhi peristiwa-peristiwa yang tidak sedikit pun teringin di rasai dalam kehidupan. Memang betul cakap orang tua-tua, kehidupan mengajar kita untuk lebih maju. Kehidupan dan tanggungjawab tidak boleh di pisahkan untuk masa depan.

Kita harus sentiasa pandang kehadapan dan jangan lsesekali melupakan pandangan belakang (masa lepas), sebab ia nyer akan berguna di masa hadapan. Jadikan masa silam sebagai pembakar semangat supaya tidak seperti “Takkan pisang berbuah 2 kali”.

So, si rambut biru dengan pendapat nyer, Repeat lebih baik daripada kita dapat keputusan ala-ala “atas pagar”. Si rambut biru berpendapat macam tu sebab zaman pada ketika ini memerlukan keputusan yang cemerlang untuk mendapatkan pekerjaan masa hadapan.

Kini, si rambut biru Redha dengan segala ujian Mu... mudah-mudahan...

0 ulasan:

 
f