Friday, February 11, 2011

Malaysian 2-0 Hong Kong (Friendly)

Malaysia mulai persiapan untuk kempen pra-Piala Dunia dengan mengalahkan Hong Kong 2-0 dalam perlawanan persahabatan di stadium Shah Alam pada malam hari Rabu lepas.

Ini adalah perlawanan pertama tahun ini untuk pasukan bola sepak Malaysia selepas mereka berjaya memenangi Piala AFF-Suzuki pada bulan Disember 2010. Pra-kelayakan Piala Dunia Asia diharapkan mencapai sasaran kick-off pada bulan Jun.

Ketua pasukan, Safiq Rahim membuka jaringan pada minit ke-44 sebelum Molhd Amnirulhadi Zainal menambah goal kedua di pengujung waktu untuk membuang aib pasukan kebangsaan untuk membalaskan dendam yang 1-3 ke Hong Kong, pada kekalahan tujuh tahun yang lalu.

Malaysia mula perlawanan dengan sembilan pemain dari skuad Piala menang Suzuki dengan kepulangan Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak dan Ahmad Fakri Saarani membuat penampilannya selepas pulih daripada kecederaan.
Perlawanan persahabatan itu ditonton oleh 8,000 penyokong.

Jurulatih Malaysia, K. Rajagobal senang dengan hasil perlawanan, tetapi menekankan bahawa perlawanan lebih banyak diperlukan untuk membantu pemain menjaga momentum dan bersedia untuk tugas masa depan, seperti pra-Piala Dunia.

Jurulatih Hong Kong, Tsang Wai Chung mengatakan bahawa Malaysia layak untuk menang kerana mereka mengambil peluang mereka dengan baik.

"Pemain kami mengalami kesulitan menyesuaikan diri dengan cuaca. Tapi pemain kami bermain baik, "tambah Tsang....



0 ulasan:

 
f