Friday, February 4, 2011

Pakistan bersiap-siap bertemu Malaysia


Pusingan pertama Malaysia dalam perlawanan di kelayakan Sukan Olimpik, Pakistan telah memilih pemain terbaik yang sedia sebagai tuan rumah dan pelawat adalah tugas mereka pada 23 Feb dan Mac 9.

Jurulatih Pakistan, Tariq Lutfi mengatakan, dalam laporan yang diterbitkan, para pemain yang dipilih ada pengalaman yang banyak dalam perlawanan. Perlawanan pertama akan diadakan di Kuala Lumpur pada 23 Feb dan kembali 9 Mac di Stadium Bola sepak Punjab di Lahore.

Mengutip laporan surat khabar, jurulatih berusia 59 tahun itu mengatakan bahawa pasukannya mempunyai masa yang cukup sebelum perlawanan menentang Malaysia.Pakistan dijadualkan untuk mengadakan kem latihan dua minggu di Thailand pada minggu kedua Februari sebelum menghadapi Malaysia pada 23 Februari di Kuala Lumpur dalam perlawanan kelayakan pertama mereka.

Di Thailand, pasukannya akan bermain tiga perlawanan menentang kelab tempatan sementara di pertandingan keempat dan terakhir mereka akan mengunci tanduk dengan pasukan kebangsaan Thailand.Sebelum babak kedua melawan Malaysia pada tarikh 9 Mac di Lahore, pasukan bola sepak Palestin akan menmgadakan tour Pakistan dan akan bermain dua perlawanan menentang tuan rumah di Lahore pada tarikh 2 Mac dan di sini di Karachi pada tarikh 4 Mac.

Jurulatih pasukan Olimpik
Malaysia, Ong Kim Swee ingin pasukannya harus bersedia untuk perlawanan menentang Pakistan di babak pertama."Olahan mereka menunjukkan bahawa setiap pasukan sangat serius dalamingin meloloskan diri ke Sukan Olimpik. Kita harus sepenuhnya menggunakan kelebihan di tempat kita keranasaya telah diberitahu bahawa sangat susah di Lahore, "kata Kim Swee.

"Saya yakin kami sudah bersedia menghadapi Pakistan dan melakukannya dengan baik," tambah Kim Swee. Pasukan Sukan Olimpik Malaysia, Muda Harimau, 'A' bermain Negeri Sembilan pada perlawanan pembukaan Liga Super, Sabtu lepas

Sumber FAM



0 ulasan:

 
f