Wednesday, June 2, 2010

PelbagaiCinta!!!


Setelah habis menonton siri “ADAMAYA”, si rambut biru teringat kan cinta yang pernah di lalui oleh nyer sebelum ini. Korunk mesti pernah dengar “cinta monyet”, “cinta awal remaja” & “cinta keliru”??? Pernah lalui x??? mesti pernah jugak kan, tidak ketinggalan jugak dengan si rambut biru.

Cinta monyet si rambut biru bermula sejak di bangku sek rendah lagi, sebenarnya bukan lah cinta tetapi cuma minat si rambut biru terhadap wanita. Biasa lah kan, si rambut biru baru nak meningkat dewasa.“yusnida” itu lah nama wanita yang pertama melekat pada aty si rambut biru. Hubungan si rambut biru dengan si yus berakhir apabila si rambut biru berpindah rumah pada akhir tahun 2003. Beratus-ratus kilometer memisahkan si rambut biru dari rumah si yus. Sudah suratan takdir si rambut biru pun nak cakap apa kan, Lagi pun masa tu pun si rambut biru x tahu apa itu cinta. Kini, sudah 7 tahun berlalu, baru lah si yus muncul kembali dalam hidup si rambut biru. “thanks” pada laman web facebook kerana dapat menemukan kami kembali.

Itu cinta monyet, kali nie cinta di awal remaja pulak. “cinta awal remaja”??? cinta time2 sek menengah laa orang cakap. Bukan si rambut biru yang cakap erk, orang yang cakap. Tidak kurang hebatnye cinta awal remaja ini, sehingga kan kawan2 si rambut biru still ade yang together lagi sehingga skunk. Mudah-mudahan ke jinjang pelamin lah erk. “atikah” nama cinta awal remaja untuk si rambut biru dan nama ke-2 yang pernah bertapak di aty si rambut biru. Time mcm ini lah si rambut biru mengenal cinta. Si rambut biru mengenali si tikah sejak akhir tahun 2005.

Cinta monyet sudah, cinta awal remaja sudah, cinta apa yang si rambut biru lupa erk??? Owh, cinta keliru kan… pelikkan nama “cinta keliru” tu. Hah begitu lah perasaan si rambut biru pernah lalui, tetapi cinta tetap cinta, ia nyer melibatkan aty dan perasaan jugak kan. “siti” nama cinta keliru si rambut biru dan nama yang ke-3 singgah di hati si rambut biru. Sebab apa si rambut biru maksud kan dengan cinta keliru kerana si rambut biru dan si siti keliru dengan cinta yang di berikan masing2. Hanya si rambut biru dan si siti sahaja yang tahu pasal cinta keliru ini. Seketika sahaja cinta itu singgah di aty si rambut biru. Si rambut biru mengenali si siti pada akhir tahun 2008 ketika si rambut biru berada di kampus. Dari cinta ini lah, si rambut biru kenal apa itu kasih sayang.

mereka ini lah cinta si rambut biru.

Begitu lah cerita “cinta” si rambut biru.

6 ulasan:

Unknown said... [Reply to comment]

hemm..cinta keliru?? mungkinkah ianya masih lg keliru smpi skrg??

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

owh... kan sy sudah ckp... sy single skunk... so mana lah kekal... cinta pelik tu cuma seketika smlm sy couple ngan kwn kmu

Unknown said... [Reply to comment]

?? maksud kamu..170904?? wahh..=)

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

mksd sy, slama sy kapel ngan kwn kamu tu, masa itu lah cinta keliru itu muncul... tp sekarang sy "SINGLE"

Anonymous said... [Reply to comment]

hahahahaha..x bleh bla..sume nak inform dlm blog

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

hahahaha...
suka aty saya laa...
blog sy...
hehehehe

 
f