Tuesday, June 1, 2010

Kejutan!!!

Dalam sukan pun ade musim dia jugak kan??? Tidak ketinggalan jugak dengan si rambut biru. Baru2 nie musim Kejohanan Badminton Piala Thomas & Uber dan Kejohanan Hoki Sultan Azlan Shah kan. Bermula nye kejohanan tersebut, si rambut biru berada di tmpat menuntut ilmu nyer lagi. Di sebabkan si rambut biru mewakili UiTM Johor dalam Liga IPT (UiTM vs UTM). Si rambut biru tidak tahu keadaan di rumah pada ketika itu. Apabila ade kejohanan2 besar seperti ini membuatkan si rambut biru mengingti si nata di rumah.

Si rambut biru berasa bangga dengan si nata ini, segala jenis sukan si nata boleh lakukan. Antara nya, Bola sepak, Hoki, Badminton, Sepak takraw, dan olahraga. Pada umur 11 tahun sudah merasa latihan Hoki untuk mewakili Negeri Sembilan.

si rambut biru bersama si nata

Setibanya si rambut biru di rumah pada petang itu, si rambut biru sudah dapat menjangka akan aktiviti riadah si nata dan geng nyer iaitu badminton. Keadaan gelanggang badminton di tepi rumah si rambut biru telah lama tidak di baik pulih kan. Sehinggakan garisan gelanggang nye sudah tidak nampk, lebih meyedihkan net yang di gunakan oleh si nata untuk bermain adalah net sepak tkraw. Begitu laa aktif nye si nata terhadap sukan.

Pada 29hb May, si nata pergi ke Kursus pemilihan Hoki wakil Negeri Sembilan (Bawah 12 tahun) di Tunku Besar School selama seminggu. Ini lah peluang si rambut biru mengambil kesempatan melakukan kejutan keatas si nata. Atas sayang akan si nata, si rambut biru “search” di google ukuran gelanggang badminton untuk membuat line gelanggang yang baru dengan tali raffia & papan kayu. Net badminton pulak sudah digantikan, si rambut biru minta pada si laze. Kini, si rambut biru tidak sabar dengan riaksi si nata nanti…

gelanggang yang di "search" pada google

4 ulasan:

Unknown said... [Reply to comment]

baiknyer abg nih..tharu plak aq bacer..msti happy gile adk ko weh..=)

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

tharu... dah patah raket adk aq tu aq kerje kan... smlm nyer hal... hehehehe

Unknown said... [Reply to comment]

hakhakhak...beh tu nk men guna per kot dah pth cmtu..ko ni pun..hihihi..

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

bukan aq yang patahkan... x pe nnty si abg dye yg sulung belikan yang baru...klo x dye balik nnty, cnfrm mgamuk nyer...

 
f