Sunday, December 26, 2010

Garuda di cakar Harimau???



Garuda VS Harimau

Sukar nak percaya, itu lah yang SRB rasa sekarang... Selepas menonton perlawanan akhir AFF antara Malaysia dengan Indonesia. Syabas di ucapkan kepada anak-anak buah jurulatih skuad Negara, K. Rajagobal atas kemenangan yang besar. Hasil jaringan melalui rembatan rendah Safie Sali, rembatan ke penjuru gawang indon oleh Ashaari dan tandukan Safie Sali.

Kita tidak perlu mengucapkan kepada mereka sahaja tetapi ucapan tahniah jugak pada pemain paling berharga 2010 Malaysia, Idlan Shahrul Taalaha dan Mahali Juzali kerana mereka mencipta jaringan itu. Sementara itu, pemain gantian Amirul Hadi iaitu Ashaari merupakan penjaring terbanyak Liga Super Malaysia 2010 tidak mengecewakan Negara kerana menjadi supersub.

Ucapan tahniah jugak kepada kapten pasukan iaitu Syafiq Rahim kerana mengetuai skuad di padang dengan cemerlang. Sementara itu jugak, gandingan rangkaian daripada Amar jugak tidak mengecewakan. Pemain paling muda dalam pasukan Malaysia iaitu Fazdli Saz sangat-sangat ampuh di bahagian pertahanan bersama Muslim. Asra jugak bermain bermati-matian memastikan sejarah di lakar.

Terima kasih jugak pada Khairul Fahmi sebagai pertahanan terakhir untuk skuad Malaysia untuk memastikan Harimau tidak terluka dengan Garuda. Yang pasti, Malaysia telah kalahkan Indonesia dengan 3 jarinagn berbalas kosong. Kiranya Harimau telah mengcakar Garuda dengan 3 tanpa balas.

Kesimpulannyer, kita sudah sebelah tangan mengenggam piala AFF Suzuki. Bekalan yang cukup selesa bagi Malaysia untuk di bawa ke Indonesia nanti. Harap apa yang kita harapkan berjaya di laksana. Amin...




4 ulasan:

Unknown said... [Reply to comment]

tahniah malaysia..teruskan yg terbaik rabu nih..
pastikan piala suzuki di tangan kita
yeahh!!

cik.KyN ツ said... [Reply to comment]

pasnie kena cri pelapis negara plak ar...hehehe.. :)

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@birucolour

yeah...
doa-doakan kejayaan mereka!!!

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@mrs.cokelat
pelapis benda nyer,...
dorunk semua masih muda2 lagi... semua bawah 24thun

 
f