Friday, December 31, 2010

Promote Damping Malam

Salam readest, SRB baru sahaja menonton Wayang yang berjudul "Damping Malam"... Untuk makluman semua, ini lah filem yang pertama kali SRB tengok filem yang tak sampai 24 jam pon filem di tayang kan di mana-mana panggung... Giler hebat kan tarikan Damping Malam nie kepada SRB...

Sebenarnyer, SRB dah plan pon nak tgk filem nie.

Apa yang SRB dapat filem ini sangat menarik khusus nyer pada yang sudah berkeluarga. Paling tepat sekali pada Isteri atau keturunan kita. Tapi dari cerita ini, SRB dapat simpulkan bahawa benda-benda seperti hantu, jelmaan syaitan dan sebagainyer memang wujud.

Dari situ, kita di bahagikan kepada 2 jenis,
1) "Seorang yang tidak nampak tapi tidak percaya dengan kewujudan nyer"
2) "Seorang yang tidak nampak tapi yakin akan kewujudan nyer"

Kebanyakan orang ketika ini banyak tergolong pada no.2. Owkay lah, seperti contoh oksigen, korunk tak nampak oksigen tu kan, tapi korunk yakin oksigen tu ada bukan. Hah, macam itu lah dengan kewujudan Allah. Beruntung lah pada mereka yang ternampak akan jelmaan seperti itu, tapi pada hakikat nyer, mereka tak nak benda-benda macam tu muncul depan atau ganggu mereka.

Selain itu, filem ini memang banyak suruh u'all berfikir dengan setiap babak dalam perceritaan ini.
Apa-apa pun, cerita ini memang besh. Mesti korunk akan fikir 2,3 kali kalau korunk nak jumpa bomoh untuk perkara yang boleh merosakkan akidah kita, yang boleh di kategorikan sebagai SYIRIK...

Surah Al-Jin Ayat:6

"Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat."

4 ulasan:

mrs.cokelat said... [Reply to comment]

best ker??
serammm jerr.ngee~~

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@mrs.cokelat

seram!!!
tak kut.. entah... mungkin seram...

Tapi berguna untuk para penonton filem...

mrs.cokelat said... [Reply to comment]

yaker?
heehhe..dlm mmpi lah nk suh aku p tgk...
hahaha.. :p...

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@mrs.cokelat

mimpi??? ahahha kelakar lah..
pergi lah tgk macam mana pon hang nak tgk... sy x paksa... hehehe

tapi filem nie, terbaik untuk sedarkan manusia!!

 
f