Thursday, December 23, 2010

Easy come easy go

Gambar sekadar hiasan...

Sebenarnyer SRB nak share pasal satu pepatah atau ayat yang patut kita belajar dari sekarang. Mungkin pepatah atau ayat ini tak begitu korunk amik port atau amik kesah, tapi bagi SRB, ia amat penting untuk kehidupan. Pepatah atau ayat yang SRB nak share ngan korunk ialah "Easy Come Easy Go". Sebenarnyer ayat nie SRB dapat dari seorang sahabat yang bernama Michael semasa main game Texas Holdem Poker...


Zynga Poker

First tanggapan yang SRB dapat dari ayat tu ada betul jugak. Cuba korunk bayangkan tentang sesuatu yang kita nak tu, kita dapat dengan mudah. Tapi korunk perasan tak, bila kita dapat tu dengan mudah, mesti kita akan terima kenyatan yang ia tak kan bertahan lama, maksud nyer ia akan rosak atau hilang laa...

Contoh lain pulak, dari segi nak usya-usya girl/boy.. Percaya atau tidak, bila kita nak kat girl/boy tu, girl/boy tu dengan mudah terima lamaran kita, pasti hubungan itu tak lama. Tapi jika sebaliknyer, kita nak girl/boy tu, kita sedaya upaya nak girl/boy tu walaupun pada dasar nyer girl/boy tu tak x nak atau x cinta kat kita. Pasti hubungan tu akan lama dan berpanjangan.

Sebenarnye banyak lagi contoh-contohnyer, tapi itu jer yang SRB ase sesuai tu. Tapi tak tahu lah korunk kan... Itu reaksi atau pendapat masing-masing... So, apa pendapat korunk???




3 ulasan:

@cik_ezati said... [Reply to comment]

easy come easy go mcm istilah tidak reti untuk menghargai

kalau easy come easy go takpe lagi walupom kejammmmm *emo di situ* tapi jangan touch n go dah huhu O.o

Ryoma Ekhizen said... [Reply to comment]

@zati

hah betul2... macam x reti hargai, sebab benda yang kita nak, kita dapt dgn mudah...

touch n go??? no komen!!!

The 7th said... [Reply to comment]

hey we are from the 7th and would like to personally invites you to join our contest, we need 30 more contestant and we are going to increase the prize, hence, the bigger chances for you to win,have a look!

happy muffins all!

with love,
www.t7th.blohspot.com
-The 7th-

 
f